Jaki rower miejski do 1500 zł kupić?

Jaki rower miejski do 1500 zł kupić?
5 (100%) 1 głosów

W poprzednich wpisach odnośnie rowerów górskich oraz turystycznych przedstawiłem najistotniejsze cechy charakterystyczne każdego z nich oraz opisałem modele oferowane przez naszych rodzimych producentów. W interesującym nas przedziale cenowym możemy wybierać spośród rowerów znajdujących się w ofercie niemal każdego producenta, co więcej nie będą to najtańsze oraz najprostsze modele. W dzisiejszym wpisie chciałbym poruszyć temat rowerów miejskich. Myślę, że jest to jeden z bardziej popularnych rodzajów rowerów wybieranych przez rowerzystów, dlatego warto jest omówić klika najistotniejszych elementów wyposażenia oraz sprawdzić co ciekawego w swojej ofercie posiadają nasi rodzimi producenci rowerów. Zobaczmy zatem na co powinniśmy zwrócić uwagę podczas kupna naszego pierwszego roweru miejskiego.

Rowery miejskie – charakterystyka

Jazda na rowerze miejskim wiąże się przede wszystkim z bardziej wyprostowaną pozycją, dodatkowo ramy spotykane w wersjach rowerów ułatwiają wygodne wsiadanie i zsiadanie. Siodełka rowerowe montowane w tych rowerach są zazwyczaj nieco szersze oraz bardziej miękkie niż te spotykane w góralach. Kolejnym elementem mającym zapewnić większy komfort naszym czterem literom jest amortyzowana sztyca. Ze względu na specyfikę jazdy miejskiej tj. poruszanie się terenie, gdzie poza skupieniem swojej uwagi na nadjeżdżających samochodach, rowerzysta musi także uważać na pieszych. Wyprostowana sylwetka wiąże się nie tylko z większym komfortem jazdy, ale także pozwala na wygodniejszą obserwację otoczenia. Rowerzysta miejski porusza się głównie po płaskim oraz równym terenie, dlatego też rowery miejskie z reguły nie posiadają amortyzowanego przedniego widelca oraz tak dużej liczby przełożeń jak rowery górskie lub trekkingowe. “Mieszczuchy” służą do przemieszczania się z punktu A do B oraz robią niekiedy przystanki między między nimi np. na zakupy, dlatego też nieodłącznym wyposażeniem spotykanym w rowerach miejskich jest koszyk oraz bagażnik. Innym spotykanym w standardzie wyposażeniem jest oświetlenie rowerowe, stopka oraz dzwonek. Jeśli już jesteśmy przy oświetleniu to warto wspomnieć, iż zazwyczaj rowery miejskie wyposażone są w piastę z wbudowaną prądnicą lub dynamo więc nie będziemy musieli martwić się o stan naładowania naszej baterii.  Rowerzyści miejscy przeważnie wsiadają na rower w standardowym uniformie, dlatego też producenci często dorzucają do wyposażenia błotniki oraz osłonę na łańcuch, dzięki którym, po pierwsze nie będziemy musieli obawiać się, że woda wyrzucana z kół trafi na nasze plecy, a po drugie, nasze ulubione spodnie będą odizolowane od łańcucha. Pomimo tego, że rowery te poruszają się po miejskim terenie i w przypadku przebitej dętki lub innej drobnej usterki zawsze ktoś nam pomoże albo po nas przyjedzie, to warto jednak pomyśleć o kupnie niewielkich rozmiarów torebki podsiodłowej, w której przewieziemy zapasową dętkę, łyżki do ściągania opony oraz multitool  – czyli zestaw najpotrzebniejszych narzędzi poskładanych w jedną całość – coś na wzór szwajcarskiego scyzoryka.

 Rowery miejskie polskich producentów

Unibike Rotterdam 3C – holendersko brzmiąca propozycja roweru miejskiego z fabryki Rometa. Podczas czytania specyfikacji tego modelu w oczy rzuciła mi się, jak na rower miejski, całkiem niska waga – wynosząca 17 kg. Rotterdam poza charakterystycznym dla rowerów miejskich wyposażeniu tj. błotników, bagażnika, osłony łańcucha stopki oraz oświetlenia posiada amortyzowany widelec, który generalnie waży więcej niż jego sztywny odpowiednik, to jednak będzie stanowił plus w ogólnej ocenie roweru.  Jego obecność docenią rowerzyści, którzy nie zawsze poruszają się po utwardzonych drogach. Za co mogę pochwalić Rotterdama? Z pewnością za aluminiowe komponenty, które wpływają na łączną wagę roweru. Kolejnym plusem są chwyty kierownicy wykonane z naturalnej skóry oraz support oparty na łożyskach maszynowych. Zamontowany przed producenta bagażnik jest przystosowany do montażu sakw rowerowych, więc z bez problemu będziemy mogli spakować większe zakupy lub wybrać się na dłuższą wycieczkę.  Na uwagę zasługują także opony Schwalbe Road Plus oraz błotniki SKS znanych niemieckich marel – Schwalbe oraz SKS.

rower miejski romet rotterdamRower miejski Romet Rotterdam 2015
Gwarancja najniższej ceny!

Romet Moderne 3 – konkurent Unibike’a o zbliżonej wadze wynoszącej 15 kg. Moderne 3 posiada wszystko co powinno znaleźć się w typowym rowerze miejskim: błotniki, osłonę łańcucha, oświetlenie, bagażnik oraz błotniki. Rower posiada sztywny widelec przez to jego waga jest nieco mniejsza niż w przypadku bydgoskiego mieszczucha. Wpływ na podjęcie decyzji o kupnie może mieć teren po jakim jeździmy – przeważnie amortyzatory mało kiedy przydają się w trakcie jazdy miejskiej, ale nigdy nie wiadomo gdzie nas poniosą koła, w przypadku tego roweru będą miały 28 cali. Wygodę użytkowania z pewnością poprawi szerokie siodełko rowerowe osadzone na amortyzowanej sztycy. Romet Moderne 3 tak samo jak jego konkurent Unibike Rotterdam posiada 3 biegi.

rower miejski romet moderneRomet Moderne
Gwarancja najniższej ceny!

Kross Classico III – rower, który z całą pewnością przypadnie do gustu modnej miejskiej rowerzystce. Dostępny w trzech połyskowych kolorach: czarnym, zielonym oraz białym. Firmie Kross można z pewnością przyznać plus za ciekawe wzornictwo. W tym przypadku mamy do czynienia z czarną ramą z którą białe opony tworzą bardzo ciekawe zestawienie. Ratanowy koszyk to nie tylko praktyczny dodatek dzięki, któremu przewieziemy zakupu do domu, ale również dopełnienie modnego designu. Klasyczne siodełko pokryte brązową syntetyczną skórą oraz chwyty kierownicy w tym samym kolorze idealnie komponują się z ogólnym wyglądem roweru. Niestety nie można pochwalić roweru za wagę. Propozycja Kross’a to prawdziwy, ważący 20,5 kg, miejski kloc. Osoby mające na swojej drodze np. do pracy kładki lub schody po których trzeba wnieść rower będą potrzebowały nieco więcej siły. Tak jak poprzednio opisywane modele Classico III posiada 3 biegi.

rower miejski kross classico 3Kross Classico III
Gwarancja najniższej ceny!

Podsumowanie

Początkujący rowerzysta z budżetem 1500 PLN z pewnością będzie miał w czym wybierać. Za stosunkowo niewielkie pieniądze otrzymamy porządny rower miejski, który będzie idealnym środkiem transportu w letnie i słoneczne dni. Osoby zostawiające swój rower w miejscu publicznym na czas swojej pracy powinny pomyśleć o kupnie solidnego zapięcia do roweru, ponieważ regularne zostawienie roweru na dłuższy czas może zachęcić potencjalnego złodzieja.


Kategorie: Poradnik

Tagi:

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany